HTCC Bajnokság


Vasárnap
   20:00 - Időmérő
   20:05 - Bemelegítés
   20:10 - Futam (20 perc)


1. Autó beállítás:
Az egyenlő feltételek megteremtésének érdekében a szerveren egységes beállítást használunk. Egyedül a kormányzár állítható, ez minden "session" kezdetekor visszaáll az eredeti állapotába.

ÚJ! Pluszsúly:
Az rFactor indítása után az "Autó/Fejlesztések" menüpontban elérhető a ballaszt rendszerünk, melyet csak és kizárólag bizonyos gyorsabb pilóták számára kötelező, mindenki másnak alapbeállítást kell használnia, ezzel is kicsit kiegyenlítve az erőviszonyokat. A súlytáblázat minden változás alkalmával közzé lesz téve és akár versenyről-versenyre is változhat. 
Hogy kinek és mennyi plusz súly jár, az csakis a Versenybírók (lásd lejjebb) hatáskörébe tartozik. Be nem tartása a szabályzat 3. pontjának (lásd lejjebb) megszegésének számít.

2. Versenykörülmények:
Felvezető kör: igen
Gumikopás: normál
Üzemanyag: normál
Időmérő edzés: 5 perc
Bemelegítő edzés: 5 perc
Műszaki hibák: normál
Károk felerősítése: 50%
Megengedett segítségek:
-váltó, kuplung, stabilitás, kipörgésgátló, ABS
Pontozás:
helyezés  pont
     1.        15
     2.        14
     3.        13
     4.        12
     5.        11
     6.        10
     7.         9
     8.         8
     9.         7
    10.        6
    11.        5
    12.        4
    13.        3
    14.        2
    15.        1
3. Fair-play szabályok, viselkedés a fórumon, a szerveren és a pályán:
1.  A liga nem tűr semmilyen sértő, pocskondiázó magatartást.
2.  A szerveren tessék betartani az időkorlátokat, ne hátráltassuk a többiek szórakozását késéssel, egyéb, hasonló fegyelmezetlenségekkel!
3.  Szerveren időmérő és verseny (+ az előtte lévő 30 mp) alatt tilos a chat-elés, mert ezzel zavarhatjuk versenyzőtársainkat!
4.  Tilos bármilyen okból megállni és várakozni a pálya szélén az időmérő és verseny alatt is!
5.  Felvezető körön tilos más versenyzőket érinteni, sérülést okozni! Ajánlott távolság: 3-4 autónyi.
6.  A felvezető kör végére igyekezzünk minnél hamarabb felzárkózni és semmilyen módon nem megváratni a mezőnyt a rajtrácsra felállással.

A Fair-play szabályok bármelyikének megsértése, be nem tartása, bármilyen jellegű és mértékű büntetést magával hordozhat!

4. Büntetések, büntetési tételek:
a) Pályavágás az időmérőn elért legjobb körön:
    - a versenyen szerzett pontok elvesztése.
Mindenki más a végső helyezésének megfelelő pontszámot kapja, függetlenül a büntetett versenyző eredményétől.

b) Pályavágással előzés, előnyszerzés versenyen:
    - utolsó rajthely a következő futamon
Az a versenyző aki legkésőbb a következő kör végéig a szabálytalanul szerzett pozíciót visszaadja, nem kap büntetést.

c) Ellenfél balesetét, kicsúszását, megpördülését okozó manőver:
    - következő futamán az időmérőn nem vehet részt és az első körben pályán haladó autót nem előzhet.

d) Kettő, vagy több versenyző balesetét előidéző manőver és/vagy sorozatos nagyobb szabálysértés:
    - következő versenyen boxutca rajt
Pályavágás:
A kanyar belső ívén, a  versenypálya határát jelző folyamatos fehér vagy sárga vonal több mint 2 kerékkel való átlépése, ha már a kerék nem érinti azt.

Boxutca rajt:
Az időmérőn nem, a bemelegítés alatt viszont mehet mért kört a büntetett pilóta, ezután a garázsból kigurulni csak a felvezető kör megkezdése és a verseny rajtja közötti idő alatt  lehet. A boxutcát elhagyni pedig csak akkor szabad, amikor annak végén a lámpa zöldre vált, vagyis a versenyben vezető pilóta el nem éri az első időmérési pontot a pályán.

Több versenyző esetén a boxutca végén, érkezési sorrendben és libasorban kell felállni.

5. Óvás, szabálysértés megszegésének jelentése:
A 3. és 4. pontban található szabálytalanságok egy versenybíró eseti észlelése, illetve óvások által kerülnek elbírálásra. Sajnos nem áll módunkban minden versenyző minden körét kielemezni, így nagy segítség számunkra ha az általatok tapasztalt szabálytalanságokat a Fórumon keresztül jelzitek nekünk.  
A verseny utáni nap 08:00-20:00 lehet A "Fórum / óvások, büntetések" topicban jelezni az esetet, pontos meghatározással. Hányadik kör, a pálya melyik része és persze az esemény, szabályszegés pontos leírása (3. és 4. pont). Csak az ebben a bekezdésben leírtaknak megfelelően leadott óvások kerülnek elbírálásra.

Versenybíró:
Boczy
Csaba Lako